Ben jij onze ideale klant?

    Show all
    www.Bpunt.nl

    We zijn een poosje offline geweest. Wegens verbouwing, renovatie en innovatie gesloten. Het was nodig om een time-out te nemen. Gewoon een stapje terug, om te kijken waar we staan, of we nog doen wat we willen doen of dat het toch tijd werd om een andere weg in te slaan.

    Ademnood

    Als tekstschrijvers schrijven wij van opdracht naar opdracht. Nieuwe klanten melden zich aan, bestaande klanten willen meer of andere content en wij typen vrolijk door. Helemaal prima en zeker niets mis mee. Toch vergeet je soms in die deadlinechaos om adem te halen. Je gaat maar door, terwijl een adempauze voor de creativiteit juist zo noodzakelijk is.

    Alles voor niets

    We zijn gezegend met geweldige opdrachtgevers. We krijgen de ruimte om onze eigen invulling aan de blogs en artikelen te geven. We brainstormen over nieuwe ideeën, storten ons in de research en schrijven de content. Maar denk nu niet dat het allemaal alleen maar rozengeur en maneschijn is, want dat is natuurlijk niet waar. Niet alle klanten zijn even gemakkelijk en prettig in de omgang. Zeker prospects kunnen er een handje van hebben om het onderste uit de kan te willen hebben. Of sterker nog, de hele kan voor niets.

    Last-minute changes

    Acquisitie hoort bij het ondernemerschap en is zeker niet het vervelendste onderdeel. You win some, you loose some, right? Maar om op het laatste moment, na intensief contact en een hoop heen-en-weer gecommuniceer over aanpak, prijs, deadline, etc., de vraag te krijgen of het voor de helft minder kan, is wel weer het andere uiterste. En dat gebeurt. Schaamteloos vragen bedrijven voor een gratis proeftekst van pak ‘m beet 1000 woorden, of krijg je, als je denkt dat de deal rond is, te horen dat ze nog drie andere tekstschrijvers benaderd hebben.

    Alles van waarde

    Competitie hoort erbij en er is niets mis mee om te vergelijken. We doen dat tenslotte ook voor andere zaken, dus waarom niet voor tekstschrijvers. En het zou naïef zijn om te denken dat alles in deze wereld op waarde wordt geschat en daar ook voor wordt betaald. Dat kan ook niet en hoeft ook niet. Maar we zouden zo graag meer klanten willen die de waarde van content begrijpen. Die snappen wat we doen en weten dat het op de langere termijn meer oplevert dan het kost.

    Turning point

    Natuurlijk iedereen kan schrijven. Zo moeilijk is het ook niet, gewoon wat woorden achterelkaar zetten en je hebt een tekst. Voor veel bedrijven is dat ook voldoende. Die hoeven niet bij Google een wit voetje te halen, die komen toch wel aan hun klanten. Maar als je wilt groeien en continuïteit in je bedrijfsvoering wilt behouden dan is online zichtbaarheid noodzakelijk. En daar hoort content bij. Veel content. Allemaal in de tone of voice die jouw doelgroep aanspreekt, want dat levert namelijk echt iets op. En dat bereik je niet met alleen één tekstje.

    We zullen doorgaan

    Met dat uitgangspunt zijn we een herpositioneringsproces in gegaan. Wij hebben gekeken naar de klanten die we hebben, die we willen behouden en de klanten die we nog niet hebben maar graag aan ons portfolio willen toevoegen. Onze ideale klant snapt de toegevoegde waarde van content, weet hoe hij of zij de conversie moet meten en zorgt ervoor dat alles dezelfde look’n feel heeft. Over dat zogenoemde Coolblue-effect, meer in een later blog, maar voor nu…..

     

    …..  (tromgeroffel) ….. een nieuwe website …..

     

    Wij zijn er blij mee en zijn benieuwd wat jij ervan vindt… wellicht word jij onze nieuwe ideale klant?

     

     

     

     

    Ps: Meer weten over herpositionering, de ideale klant en doelgroepen bepalen? Dit boek helpt je aardig op weg: Bol.com: Laat-de-klant-naar-jou-komen

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *