Geld verdienen met het weggeven van gratis e-boeks

www.Bpunt.nl
Ben jij onze ideale klant?
augustus 12, 2018
B. autootje
In between parkeervergunningen
november 5, 2018
Show all
e-boek

Steeds vaker heb je als websurfer de mogelijkheid om een gratis e-boek of white paper te downloaden. Ik heb ondertussen een aardige cloud daarmee gevuld. Sommige daarvan zitten zo boordevol handige tips & trucs dat je je wel eens afvraagt waarom ze het gratis weggeven. Het antwoord is simpel. Weggeven levert meer op dan karma-punten alleen.

Geen cash & carry

Ik vertel je waarschijnlijk niets nieuws, maar mocht dat niet zo zijn lees dan verder. Want hoe onwaarschijnlijk het ook is, door iets gratis weg te geven, kan je daadwerkelijk geld verdienen. Niet direct bij de download, e-boeks zijn zeker geen cash & carry, maar op langere termijn levert een e-book meer op dan het kost. Ik zet graag de voordelen voor je op een rijtje.

Het verschil tussen een e-boek en een white paper

Voordat ik jou proberen te overtuigen om een e-boek bij ons aan te schaffen vertel ik eerst wat het verschil is tussen een e-boek en een white paper.

De definitie van een e-boek is:

  • mooi opgemaakt dus visueel aantrekkelijk download
  • vol met waardevolle relevante informatie
  • geschreven voor jouw buyer persona (ideale klant)
  • de inhoud lost een probleem / pijnpunt op.

De definitie van een white paper is:

  • een zakelijkere cq. serieuzere document
  • met formeler taalgebruik
  • het gaat dieper dan een e-boek
  • is meer tekstueel dan een e-boek
  • het dient vaak als naslagwerk.

Omdat dit lastiger te schrijven is dan een e-boek, het onderwerp is complexer, de feiten moeten 100% kloppen want de lezer weet precies waarover jij het hebt, maakt dit de doelgroep kleiner. Daarom wordt er vaker voor een e-boek gekozen.

Klantenbinder

Het doel van de gratis download is meestal om klanten aan je te binden en daar is een e-boek meer dan geschikt voor. En dat is meteen een van de voordelen; klantenbinding. De andere voordelen zijn:

  • nieuwe bezoekers (die op de waardevolle content afkomen, mits je goede SEO hebt natuurlijk)
  • jij weet wie je bezoekers zijn en
  • je hebt hun gegevens, want die laten ze achter voor de download
  • je geeft een waardevol cadeau aan je klanten en dat wordt gewaardeerd, je wordt onthouden en zit op hun netvlies als ze het product nodig hebben wat jij verkoopt. En dat kan van alles zijn, of je nu een viswinkel hebt of life-coach bent. Voor iedere branche geldt dat een e-boek meer oplevert dan het kost. Dus een logische volgende vraag is dan ook. Wat kost dat dan?

Speciale aanbieding

Grappig dat je het vraagt. Want laat nou net het e-boek de speciale maandaanbieding van B. schrijversbureau zijn…  mail ons voor mogelijkheden, prijzen en een inhoudsopgave, met de kortingscode: E-november

 

De kleine lettertjes: een e-boek levert natuurlijk alleen maar wat op als men weet dat het er is. Dus goede SEO is belangrijk, maar ook het bekendmaken op social media en bloggen over je e-boek is noodzakelijk.

 

Psssssttt: misschien heb je het al gezien.. maar onze website heeft zelf helemaal geen e-boek. We schrijven ze wel, in opdracht voor onze klanten, maar nog nooit voor onszelf gedaan….. dus dat wordt dan wel tijd ….. welk onderwerp wil jij voor ons e-boek? Geef hier je voorkeur aan…

 

Nog niet helemaal overtuigd van de waarde van het e-boek? Of juist wel en je wilt het graag zelf doen? Koop dan dit boekje, niet gratis maar voor € 4,95 krijg je een hoop waardevolle informatie.

 

e-boek

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *