In between parkeervergunningen

e-boek
Geld verdienen met het weggeven van gratis e-boeks
oktober 29, 2018
vacaturetekst
De voordelen van wervende vacatureteksten
november 19, 2018
e-boek
Geld verdienen met het weggeven van gratis e-boeks
oktober 29, 2018
vacaturetekst
De voordelen van wervende vacatureteksten
november 19, 2018

Een prachtige uitdrukking als je Engelstalig werkeloos bent, in between jobs. Zonder werk zit ik niet, maar ik zit wel zonder parkeervergunning. En dat is meer gedoe dan je zou denken.

Per vierkante kilometer

Op 1 juli telde ons land 17.103.623 inwoners. Samen hebben wij 8,4 miljoen personenauto’s en 22,8 miljoen fietsen. Als je woont in de hoofdstad met 859.731 andere mensen, bijna net zoveel fietsen en 231.185 auto’s, is parkeren een dingetje. En als je dan ook nog, zoals ik, woon in een van de dichtstbevolkte gebieden, al helemaal.

Kostbaar bezit

Mijn buurt telt bijna 300.000 buurtgenoten en kennelijk aanzienlijk minder parkeerplaatsen, want ik sta op een wachtlijst die minstens 7 maanden gaat duren. Dat ik hier al heel lang woon, levert mij geen bonuspunten op. Ook het feit dat ik nog nooit een auto op mijn naam had staan, telt niet mee. Dus ik moet wachten. En dat is met de parkeertarieven van €4,00 per uur van 9:00 tot 00:00 een kostbare zaak.

Alternatieven

De gemeente biedt een aantal goedkopere tarieven zoals P&R en ParkBee, maar deze zijn veelal vol en zeker niet altijd op loopafstand. Ik zwerf dan ook met mijn autootje van hot naar her in de hoop de kosten een beetje te drukken. Maar het blijft behelpen.

Latten en parkeren gaan niet samen

Als zovelen heb ook ik een latrelatie. Daar zitten veel voordelen aan, maar ook de nodige nadelen. Niet alleen het heen en weer gesjouw met een weekendtas, altijd dat kledingstuk aan willen trekken wat in het andere huis ligt, maar ook de auto is de dupe. Want latten en parkeren is geen winnende combinatie. Althans, niet in Amsterdam.

Zondag-relatie

Mijn vriend woont in een aangrenzende gemeente. Daar geldt een bezoekersregeling. Deze is qua uren aanzienlijk forser en qua prijs aanzienlijk lager dan in Amsterdam, maar ook daar zit een maximum aan. En dat maximum is nu overschreden. Dus belde ik zijn gemeente op om het probleem voor te leggen. Er werd mij verteld dat een bezoekersregeling niet bedoeld is voor een latrelatie, maar enkel voor een sporadisch bezoek. De oplossing van de parkeerdame was om samen te wonen of om alleen op zondag langs te gaan, dan is het vrij parkeren.

Zwerver in love

Aangezien dat geen optie is, blijf ik zwerven met mijn autootje. Vandaag staat ie op een bedrijventerrein geparkeerd, morgen gaat ie naar de parkeergarage en dan mag ie een paar uur voor de deur staan. Zo rijd ik van parkeerplek naar parkeerplek. Ik zit er dan ook ernstig aan te denken om mijn autootje te laten bestickeren met het B. logo, dan dient het nog als een rondtrekkend reclamebord.

En als niemand van stadsdeel oud-west dit leest en enigszins met mij meevoelt, blijf ik dat de komende maanden nog doen. Hopelijk is het voor april geregeld, aangezien de prijzen met bijna 100% stijgen tot wel €7,50 in sommige stadsdelen. Mocht je dit lezen en toevallig bij parkeerbeheer werken ….

#helpmijaaneenparkeervergunning

B. autootje

Comments are closed.