BOEzieK B-keus recensie 2; Boek der spiegels

BOEzieK B-keus recensie 1; De Jachtpartij
maart 1, 2021
BOEzieK B-keus recensie 3; Sneeuwblind
maart 14, 2021

B-keus

Van de Scandinavische thrillers zal ik nooit genoeg krijgen, toch is het fijn om een keer iets heel anders te lezen. Boek der spiegels van Chirovici is in alle opzichte anders. Natuurlijk er is een dooie, maar eigenlijk draait het daar niet echt om. Het is een cold case met een twist. Geen nukkige politieagent die een stoffig dossier op zijn bureau krijgt om op te lossen, maar een literair agent die getriggerd wordt door een fragment van een manuscript die de oude moordzaak van nieuwe informatie lijkt te voorzien.

Helaas is de schrijver van het veelbelovende boek overleden, maar de literair agent doet er alles aan om de onderste steen boven te krijgen en dat geeft de nodige twists die ervoor zorgen dat het inderdaad een echte pageturner is.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand

Een echte aanrader dus die je ook aan het denken zet over het fenomeen ‘geheugen’. Misschien herken je het wel dat je er 100% zeker van bent hoe een bepaalde gebeurtenis verlopen is. Zelfs als je een leugendetectortest zou doen, zou die aangeven dat je de waarheid spreekt, je weet het tenslotte zeker. Toch is het niet zo, feiten, herinneringen van anderen, foto’s of films spreken jouw herinnering tegen. Interessant gegeven, zeker voor een thriller. En dat maakt het geen WHODONEIT maar een WHYDONEIT….

#thriller #bookstagram #mystery #books #suspense #book #crime #booklover #reading #thrillerbooks #bookworm #detective #whodunit #Writing #SpannendeBoeken #BOEzieKB-keus #Thrillers #BoekderSpiegels #Chirivici #WHYDONEIT #Bschrijversbureau ##boeziekbkeus

Over Joël Dicker gaat het volgende blog…

stay tuned…. stay safe!