Ik schrijf teksten. Wat doe jij?

type of spelfout?
Oh jee, de tekstschrijfer maakt een schrijfvout
maart 3, 2019
Bpunt.nl
Niet ‘het’ maar ‘een’ bureau
maart 3, 2019
type of spelfout?
Oh jee, de tekstschrijfer maakt een schrijfvout
maart 3, 2019
Bpunt.nl
Niet ‘het’ maar ‘een’ bureau
maart 3, 2019

Als tekstschrijver schrijf ik wekelijks een groot aantal blogs voor mijn opdrachtgevers. De topics variëren per week, maar er is nooit een gebrek aan onderwerpen. Op de een of andere manier is het voor mij heel makkelijk om voor anderen blogonderwerpen te vinden, maar voor mezelf… ho, maar!

Duurder is beter?

Het aanbod van tekstschrijvers is groot in deze wereld. Soms lijkt het wel of iedereen als blogger bijklust. Helaas is dat vaak ook te lezen aan verschrikkelijke teksten en te merken aan de offerteprijzen die mij geboden worden voor een tekst. Logisch, als de buurvrouw het drie huizen verderop voor bijna niets doet, waarom zou je mij dan meer betalen? Ja, omdat het beter is. Maar, laten we eerlijk zijn dat is niet altijd het geval. Er zijn heel wat verdienstelijke hobbyschrijvers. Je moet ze alleen zien te vinden. En, aangezien je op mijn site bent, kan ik ervan uitgaan dat je op zoek bent naar een professioneel schrijversbureau. Wees welkom.

Must do

Omdat een groot deel van de business tegenwoordig online gaat, wordt er gevochten om een hoge ranking bij Google. Een goede website met originele teksten, gebruik van de juiste zoekwoorden en je daarin onderscheiden, alt-tags bij je foto’s en natuurlijk SEO-bloggen, is een must. Dus is de vraag naar tekstschrijvers is bijna net zo groot als het aanbod. 

Blogster

Er moet dus geblogt worden. Maar hoe blogt een blogster? Of eigenlijk waarover. Het schrijven gaat mij goed af, maar het vinden van onderwerpen helaas een stuk minder. Een van mijn klanten laat mij zijn klanten interviewen voor een soort blog-review. Maar ik kan moeilijk mijn klanten vragen waarom ze mij een goede blogster vinden en daar zelf over bloggen. Dat zou raar zijn. Dus moet ik wat anders bedenken. 

Ben jij dat?

En dat anders, dat ben jij. Althans, dat hoop ik. Lees jij dit artikel en denk je: ‘Goh, dat lijkt me leuk om met mijn naam en mijn bedrijf op haar site te staan.’ Neem dan contact met mij op. Bijkomend voordeel is dat ik mijn blogs ook nog share op social media, dus wie weet houd je er ook nog een nieuwe klant aan over.

Lijkt het je wat? Mail me, dat vind ik leuk!

Meer woorden? Lees ook hoe-goed-ken-jij-jouw-klant? & Ben jij onze ideale opdrachtgever?

Comments are closed.