7 x waarom jij geen tekstschrijver nodig hebt.

hoger op in Google
What’s in it for me?
januari 21, 2019
HOE GOED KEN JIJ JOUW KLANT?
februari 18, 2019

7 redenen waarom je beter zelf jouw bedrijfsteksten kunt schrijven. En 7 redenen waarom dat dan ook weer niet waar is.

1. Jij kent jouw bedrijf het beste

Het is jouw bedrijf, jouw product of dienst en de kennis die jij hebt, is moeilijk over te brengen. Dat is ongetwijfeld waar, maar je klanten hebben die kennis ook niet, dus een frisse blik kan zeker helpen.

2. Iedereen kan schrijven

Schrijven is toch niet zo moeilijk? Jij heb de kennis en misschien heb je regelmatig te horen gekregen dat je leuk kan schrijven. Vast en zeker waar, maar ken je de uitdrukking ‘schoenmaker houd je bij je leest? Zoveel als jij van jouw vak weet, zoveel weet ik van schrijven.

3. Zonde van het geld

Ik besteed al genoeg aan marketing, dus zelf schrijven levert een mooie besparing op. Op korte termijn is dat waar, maar op lange termijn trek ik dat graag in twijfel. Want wist je dat een goede contentstrategie op den duur meer oplevert dan het kost?

4. Niemand leest meer

Alles is visueel tegenwoordig, dus een mooie foto, regeltje tekst erbij… Dat is voldoende voor de nieuwe folder. Maar uhh… weet Google dat ook? Spectaculaire foto’s met ijzersterkte teksten bieden toch echt een meerwaarde. Ook al zegt een foto alleen misschien meer dan 1000 woorden, je hebt de woorden toch ook echt nodig.

5. Dit product verkoopt zichzelf

Mooi, je hebt een kwalitatief goed product. Je bent de beste in jouw branche. Maar weet iedereen dat ook?

6. Eén tekst is voldoende voor alle media uitingen

Je ziet het vaak genoeg, de tekst van de website wordt gekopieerd voor de folder. Er worden een of twee regels uitgehaald en hup, je hebt alle content voor social media. Leuk bedacht, maar helaas niet waar, want iedere vorm van content heeft zijn eigen doelgroep, taalgebruik en schrijftechniek.

7. Call to action is niet nodig

Jouw klanten weten jou prima te vinden, die hoeven niet aangespoord te worden. Daar heb je vast gelijk in, zeker als je er geen nieuwe klanten bij wilt hebben.

Doe-het-zelver

Genoeg redenen dus om geen tekstschrijver in te huren. En dat hoef je ook niet te doen. Als de zaken goed zijn zoals ze gaan, kan je het ook zelf. Maar er zijn ook net zoveel, zo niet meer, goede redenen waarom het wel verstandig is om een tekstschrijver in te huren. Wat dacht je van groei, versterken van de naamsbekendheid, uitbreiden van de doelgroep en deze aan je binden?

Contentstrategie is het sleutelwoord

En nee, dat verkrijg je niet met alleen een stukje tekst. Je kunt ons inhuren voor een losse tekst. Maar als je echt wilt groeien dan is dat stukje tekst onderdeel van een strategie, van contentmarketing. Regelmatig waardevolle content publiceren doe je niet zonder plan. Daar is over nagedacht. Daar denken wij over na, we zijn tenslotte een schrijversbureau.

Dus….

Als je verder wilt kijken dan alleen een stukje tekst, mail ons eens. Neem vrijblijf contact op dan kunnen wij uitleggen hoe we SEO kunnen inzetten om jouw merk te versterken, hoe wij jouw usp’s kunnen omzetten in een krachtig verhaal. Wij brengen jouw visie tot leven. Wij zijn storytellers. Wij zijn B. schrijversbureau.

Lees ook: https://www.bpunt.nl/b-schrijversbureau/whats-in-it-for-me/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *